head

Nuffy

Thursday, September 8, 2011

Pakai Sebut Jer Fap Fap Fap

Semalam,balik jer keje singgah jap kat McDonald Bangi,Seksyen berapa aku tak tau.Aku newbie kat bangi ni.Patut nak take away,tapi panjang lak kereta beratur kat Drive Thru.So disebabkan kemalasan tahap tertinggi nak beratur Drive Thru,so terpaksa la makan kat sana.Disebabkan aku dengan member aku ni tak merokok,so kami pun pilih meja kat dalam bersebelahan dengan group budak lelaki 2,3 orang.Kalau tengok cara sembang macam budak tingkatan 1 -3 kot.Aku agak-agak jer.

Tapi aku bukan nak sembang pasal umur dia,tapi nak cakap pasal perbualan diorg. Salah sorang daripada budak-budak tu keluarkan perkataan yang aku agak terkasima dia cakap "Nice,berger sedap..Fap..Fap."..Err. aku perasan memang dengar dia cakap Fap..Fap..tapi tak tau la kalau niat dia nak cakap Prapp(Trademark Keifli dalam AF).Masa dia cakap tu,ada 1,2 meja yang pandang diorg jgk.


Ramai yang tak tau sebenarnya Fap..Fap.. ni bukan sekadar perkataan suka-suka.Ramai jugak yang gunakan perkataan ni dalam forum-forum femes,tapi perkataan ni ada maksud tersendiri..Korang bole baca maksud perkataan Fap..Fap..






Maksud dia dalam bahasa Inggeris seperti perkataan diatas.Maksud Fap,Fap,Fap dalam bahasa Melayu adalah "menggambarkan bunyi yang dikeluarkan semasa melakukan perbuatan onani. So,jadah aper makan berger bunyi macam tu?


Kesimpulannya kat sini,kalau korang was-was dengan maksud perkataan yang digunakan oleh generasi Y ni, lebih baik jangan menggunakannya. Mungkin ini cuma salah satu maksud perkataan tersebut.MUNGKIN ada 2,3 maksud lagi yang menggambarkan situasi lain tapi tak mustahil orang boleh salah sangka.


p/s:Gambar tersebut adalah screenshot daripada Urban Dictionary



6 comments:

missgee said...

Owhhh!!
Dasyat..
Tak tau nak komen ape..
Ngeriii aje..
hurmmmm

P/s: Dek oiii..kecilnya tulisan..
Payah nak baca.. :)

black_mel said...

hehe..kecik ker?baru bole tulis panjang2..hehe..

wachak said...

kadang2 sebutan tu ikut ikutan jer dorang ni. asal org lain sebut dorang pun ikut sebut.



selamat hari raya mel :D
huruf tu kasi besau ckit. mata dah ketinggalan ar ... ha33

black_mel said...

dh tukar cak..haha..xD

Umie Nadhirah said...

bahaya nye fap3..

Dody Mahulette said...

oh aku baru tau.. oke makasih