head

Nuffy

Tuesday, May 10, 2011

Harga Gula Naik 20sen 10/05/2011

Baca paper Malaysiakini, aku jumpa berita harga gula akan naik 20 sen menjadikan harga baru RM2.30 SAHAJA. Kenapa harga gula naik?Aku petik sikit berita daripada Malaysiakini.

Lawa graf ni..menaik jer..tak turun pun.
 
Harga gula akan naik 20 sen kepada RM2.30 sekilogram berkuatkuasa esok (10 Mei).
Penyelarasan subsidi itu akan membolehkan kerajaan berjimat sebanyak RM116.6juta.Jelasnya, walaupun perubahan harga runcit dibuat, ia adalah lebih rendah berbanding negara serantau, termasuk Indonesia, Singapura, Thailand dan Filipina.
 
Berita penuh boleh baca di SINI 
 
Banyak kerajaan jimat tu.Nice,lagipun naik 20sen SAHAJA,jadi kita sebagai pengguna yang masih belajar, dan yang kurang berkemampuan TAK la rasa sangat.Kedai makan pun mesti KEKALKAN harga sebab naik tak banyak.

p/s;Tak apalah..janji dapat email free...T.T
 
 
 
 


5 comments:

wachak said...

Kasi turun itu harga minyak. confirm lain barang akan turun punya.

Iza said...

Assalam...
@wachak
Ya ka minyak turun, harga brg lain akan turun?
Harga barang naik, org kata minyak naik sedangkan disel tak naik pun, lori guna disel je..

Elok la gula naik, lepas ni kempen minum air masak je...

Solehah said...

kenapa plk nak jimatkan subsidi untuk rakyat? kerajaan tak da duit ke?

enyheartsdiamond said...

gula naik, harga air kt kedai makan pun akan ngada2 naik kan? bukan ke mcm tu?

SuRayA^i. said...

kerajaan berjimat? hmm i'm afraid if the money goes to those ppl in government position.