head

Nuffy

Sunday, February 6, 2011

Susah Nak Paham Manusia

Kadang-kadang kita cuba untuk hiburkan hati semua orang,kita cuba untuk melayan semua orang dengan baik tapi secara sedar atau tak sedar,mungkin kita dah melukakan hati sesetengah pihak.

Kadang-kadang kita nakkan sesuatu yang terbaik,kita harapkan sesuatu yang sempurna sedangkan kita sendiri tahu diri kita ini tak sempurna.

Kadang-kadang kita perasan kita bagus tapi orang rasa menyampah tengok perangai keperasanan kita itu yang perasan kita bagus.

p/s:Baru sampai dari kl dan aku berdepan dengan situasi pemandu yang agak kurang sopan.Walaupun tak kena batang hidung aku tapi aku sebagai penumpang rasa terkilan.Jangan lupa sopan dan budi bahasa kita supaya kita dapat bezakan antara orang yang berakal dan orang yang tak menggunakan akal.

11 comments:

fathiahRAIHANA said...

kalau ikut nk puaskan hati org je pn tak bole jgk .. be ourselves je .. lantak ah orang kata apa pom ~

black_mel said...

setuju cakap ana...kena jadi diri sendiri...

0sh!Nz d' sen0r!ta said...

rase2 pemandu tu kena pegi amik lesen balik la.

black_mel said...

haha...tp dia pandu laju..cepat smpai...xpe..hehe..

f_aRa_aINa989 said...

rambut sama hitam tapi hati lain2...

papepun serius x suka org yg xde adab...uhhhh

missgee said...

Manusia..
Rambut sama hitam..
Hati lain-lain..
so memang sukar nak paham

White Bird said...

jgn kita je jaga hati org.. biar sama-sama menjaga baru aman damai hati dan hidup kita ni.

Cik Aien said...

mnusia bnyk ragam..
ade mnusia muka biasa, tp ssh nk senyum..
ade muka garang tp permah pulak..

*tp ain sng je nk fhm, dun worry!

black_mel said...

f_aRa_aINa989 :yup..rambut sama hitam,hati lain2...

missgee :setuju...

White Bird:hurm...tp ssh nak jumpa org yg mcm tu..slalu kita jer jaga hati diorang..

Cik Aien :seyes ker senang...bestnyer..;p

fafa punya said...

btul tu. rmbut sma itam, hati ada yg hitam ada yg merah.
mcm mcm la manusia ni. kdg2 seronok juga tengok hati yg pelbagai ni. Tp yg ni agak menakutkan la kan?,...
"Kadang-kadang kita cuba untuk hiburkan hati semua orang,kita cuba untuk melayan semua orang dengan baik tapi secara sedar atau tak sedar,mungkin kita dah melukakan hati sesetengah pihak."
erk....

oh nudra said...

well, mmg la. sgt susa na fhm manusia sbb manusia ad byk jnis. so jz be cool n jg dri sndiri suday