head

Nuffy

Wednesday, February 17, 2010

Jangan terlalu bersikap defensive

Sebelum aku tulis panjang lebar ni,thanx nuffnang.Cek dah sampai umah.Baru jer cash out pagi tadi.Ader lagi satu cek pending.Sebelum ni,aku macam tak berapa nak pasti sebab aku cash kan daripada bulan 12.Aku ingat memang dah tak merasa dah.Last2 cek sampai kat umah.Tinggal lagi 1 jer pastu lambat sikit la dapat dah.nuff pun dah kurang.

Ok,lupakan kisah nuffy ni,berbalik kepada kisah orang yang bersikap defensive.Kalau kena caranya,memang tak salah,tapi jangan sampai tak boleh nak terima teguran orang lain.Asyik kita jer betul.Sebenarnya,beberapa bulan lepas ader la aku tegur pasal entry dia sebab sumber dia tu tak boleh nak di percayai,macam biasala, kalau nak buat statment tak pasti jangan guna perkataan semua,guna lah segelintir or sebilangan ker.Tapi dia takleh terima teguran,so itulah kali last aku komen kat blog dia.

Sesetengah orang memang kuat sifat defensive dia,Dia rasa dia jer yang betul,dalam kehidupan harian pun macam tu,ader yang jenis memang tak boleh nak terima teguran orang lain yang mungkin tak sama standard or tak sama darjat.Walaupun benda yang dikatakan betul.Takpe lah,terpulang kepada diri masing2.Kalau kita nakkan perubahan,jangan la malu atau takut nak terima teguran.Kita tak bole nilai diri sendiri.

Aku just bagi pandangan aku.Tapi kalau ader yang tak boleh terima,just teruskan apa yang korang rasa korang betul.Tak salah bersikap defensive tapi jangan sampai kita digelar bodoh sombong or bodoh tak boleh nak ajar.Kepada blogger2 yang aku tak sempat masuk,jangan salah paham yer sebab aku tengah takde internet ni.Kena berebut broadband dengan adik beradik aku.



p/s:Sori kalau ader sesiapa yang terasa.Aku takde niat pun nak kutuk sapa2,ini just pandangan peribadi aku.Thanx jugak kepada sesiapa yang sudi menegur kesalahan aku.

p/s:Jangan menilai seseorang dari penulisan dan luaran sebab aku dah jumpa ramai blogger yang penulisan agak kasar dan luaran agak samseng tapi ader hati yang baik.Bak kata adnan sempit "dalam hati ader taman".

p/s:Korang try tengok sini. 1st impression aku,minah ni senget.Tapi bila dah kenal sikit,rupa2nya walaupun dia senget,tapi dia ader hati wanita yang penyanyang.Dia dah ada balak mat salleh.Taste luar negara dan dia seorang yang open minded sebab dia cakap dia tak kisah bermadu.Sharing is Caring.Dia la yang cakap..