head

Nuffy

Tuesday, September 14, 2010

Filem 4 madu Suam Suam Kuku

Semalam aku berkesempatan menonton filem 4 madu arahan Prof Madya A. Razak Mohaideen.Pada mulanya aku nak menonton cerita piranha tapi terlampau ramai sangat orang yang nak tengok citer ikan tu.So aku pun tengoklah cerita 4 madu.Adalah dalam 6,7 baris jer orang yang tengok cerita 4 madu ni.Mungkin ramai dah tengok filem ni semasa tayangan hari raya Aidilfitri.Berikut adalah barisan pelakon-pelakon 4 madu.

Pelakon
Saiful Apek : Azlan / Azrul
Fasha Sandha : Ros
Sazzy Falak : Jane
Rozita Che Wan Ghasidah
Almy Nadia : Jaja
Rosnah Mat Aris : Suriati
Ayu Raudhah : Latifah
Bienda : Weena
Marsha : Zarra
Dato’ Rahim Razali : Dato’ Rahim
Alanaaz Jahan : Juju
Eidil Putra Alauddin : Budin

Pelakon Pembantu
Latif Ibrahim : Pak PJ
Farid Wari : Ah Long
Noor Hosni Kasim : Nooraini
Yusmal Ghazali : Mike
Zainal Alam Kadir : Kaunselor
Alliesha Amir : Wani

Aku rasa filem ini agak ringan untuk dilakonkan oleh barisan berpengalaman.Jalan cerita yang agak cliche.
Cuma aku puji lakonan Alanaaz Jahan sebagai Juju yang aku kira merupakan pelakon baru tap wataknya tidak tenggelam walaupun bergandingan dengan pelakon-pelakon popular yang lain.Secara keseluruhannya,aku bagi 3.15 bintang.

p/s:Banyak pelakon pelakon comel dalam filem ni,boleh cuci mata.

p/s:Takde pic entry ni.Internet slow macam siput.

7 comments:

chentaMAYA said...

aq tgk cam xbesh je citenye

Langit Pertama said...

Dh boring tgk Saiful Apek. Wataknya sama jer...

y@n@ M!B said...

cite mcm ni seswai tgk kt tv rmh je..tggu raya haji sok mesti dh kuar astro..hehehe~

'AQILAH said...

tunggu kat tv je la..:D

sukahati kening la pintal2 kening~ said...

kompem x nak tgk kat wayang=.="

miss lolly a.k.a luvfareda said...

macam xbeshhh jew.

fndrocka said...

ringan..cliche..tu memg trademark prof razak.