head

Nuffy

Wednesday, September 8, 2010

Baju Raya Termahal Di Dunia [399,900]

Semasa aku berjalan-jalan di Putrajaya,aku tengok satu ruangan di Alamanda Putrajaya ni dikerumuni oleh ramai orang berbilang kaum tidak kira lelaki dan perempuan.Semuanya berkumpul seperti ada sesuatu benda yang menarik.Jadi,aku pun dengan handset di tangan pun pergi ke kawasan tersebut.

Rupa-rupanya,benda yang menjadi perhatian adalah pameran baju hari raya termahal di dunia.Untuk tontonan umum,aku sempat snap gambar baju tersebut walaupun dilarang pengawal yang menjaga baju termahal didunia tersebut.Ini adalah gambar yang sempat aku snap.

Baju Raya di atas adalah sangat mahal dan amat mustahil untuk orang-orang biasa memilikinya.Sekiranya korang dapat melihat tag harga baju tersebut,baju tersebut bernilai 399,900.Harganya hampir separuh juta.

Dengan sulaman sulaman emas yang terdapat pada baju tersebut,si pemakai memang berada pada kelas tersendiri.Sungguh aku tak dapat bayangkan aku memakai baju yang bernilai 399,900.Sekiranya korang tidak dapat melihat tag harga tersebut dengan jelas,korang boleh melihat gambar dibawah.Sambil ditolak-tolak oleh lautan manusia,aku sempat snap lagi satu pic.

Sekarang korang dah dapat melihat dengan jelas kan?

Percayalah...ini bukan kisah dogengan..

TAPI...JAP.... 



Ada perkataan RP dihadapan?owh..maafkan aku.Ini rupa-rupanya baju raya adik aku yang belajar di Indonesia tu berharga RP399,900 bersamaan dengan RM60++..Hehehe..aku bergurau..Jangan marah-marah..nanti kena jual.

Ini merupakan entry terakhir aku iaitu entry ke empat pada hari ini.Besok,selepas sahur,aku akan bertolak ke kampung tercinta.

Dikesempatan ini,aku nak ucapkan Selamat Hari Raya Aidilfitri kepada rakan-rakan blogger dan aku menyusun sepuluh jari memohon keampunan sekiranya sepanjang tempoh aku berblogging ini,aku ada menyakiti,menyindir atau bergurau kasar dengan sesiapa sahaja terutamanya rakan-rakan blogging.Aku cuma insan biasa dan masih belajar dalam dunia berblogging ini.

Sekian,terima kasih..

21 comments:

kanip mito san said...

gle ke apa... hahaha

jijie said...

bikin terkujat aje... hihi...
tajuk main peranan ye...

yott said...

oklah..kena akui..tertipu jap..haha

selamat balik kg
selamat takde internet..hehe

ribena.illina said...

sengalllllllll. baru nak ckp mahal gle. sekali rupiah daaaa! hahaa~

=D

papepon.selamat hari raye & teruskan berblogging ye black mel. hee~

wardahMG ツ said...

cittt...~ >_<" erkk!~ ingat la bebetol!!!!
selamat hari raya!!

emma said...

argggggghhhh!!! menciiii! ingtkan btol2..huhuuu...RP je..hampehla..hihii :P

ken said...

haha.. rupiah pulak =P

D.N.A.S said...

Hahahahaha.... akak pun terpedaya. baru je nak comment baju tu tak secanggih mana... hahahaha!

Langit Pertama said...

Terkena gak aku...

Selamat Hari Raya. Mohon maaf atas segala silap salah selama ni...

LUMUT said...

cissss saya tertipu rupanya...hehe
slamat ari raya awak.

missgee said...

Hampeh..hehehe

Selamat balik kampung.
Selamat Berhari raya :)

chentamiera said...

hadoi, tertipu pulak..
haha
selamat hari raya

nabilah said...

mahalnye...buang duit je kalau beli baju mahal tahap ni...huhu

Syaza Syahira said...

citt..hmpir trtipu..hehehe..
http://wourmen.blogspot.com/2010/09/apa-kaitan-sale-dengan-selsema-haa.html

Sharinginfoz said...

mahal gak kan

enyheartsdiamond said...

lawa lah baju tuu.. tp some guys tak suka ada sulam-sulamam pada baju mereka.. adik u mmg daring lah! :D

qellissa said...

cheh..tipah tertipu jap...neway selamat ari raya to u..=)

black_mel said...

kanip mito san :hehe..mana ada gila..gurau2..

jijie:gurau2 hari raya jer...hehe..

yott :skrng dh ada internet balik..hehe...

ribena.illina :thnx cik bena...slmt hari raya jgk...

wardahMG ツ:hehe..btul la tu..tp dlm rupiah..

ken:yup..hehe..kalau rm mmg mahal..

D.N.A.S :hehe..mmg x canggih pun...baju indonesia..hehe..

Langit Pertama :slmt hari raya jgk langit..kira 0-0..

LUMUT:slmt hari raya mut..sronok tgk nama ko kat sini..;)

missgee:hehe..slmt hari raya..jgn marah2..nnti cpt tua..hehe..

chentamiera:hehe..bkn tipu..gurau2..;)

nabilah:mana ada mahal..itu harga dalam rupiah...;)

Syaza Syahira :hampir?huhu..x berjaya lak..hehe..slmt hari raya..

Sharinginfoz :bro..harga dalam rupiah tu..

enyheartsdiamond:haha.yup dia mmg daredevil..hehe..

qellissa :slmt hari raya...

sabree said...

mhl klu dekat indonesia

Enchaoz said...

this is very funny! LOL

black_mel said...

sabree:owh..ok2..;)

Enchaoz :hehe..tq2..