head

Nuffy

Wednesday, August 18, 2010

Belum Apa-Apa Dah Naik??

Gambar google

Baru seminggu puasa harga dah naik??
Hari 1st dengan 2nd puasa nasik briyani dia pukul 5.30ptg dah abis.
Aku pun sempat lah beli briyani ayam dengan harga RM5.
Briyani kambing dia jual harga RM6.
Harga standard 2,3 kedai pun sama.
Memang agak sedaplah kalau berbanding dengan briyani orang lain.

Selang beberapa hari aku tak pegi bazaar situ,
Datang-datang semalam tau2 jer harga dah jadi RM5.50.
Ni nak ketegorikan sebagai tamak ker atau ambil peluang yang ada?

Baru seminggu puasa kot,
Harga dah naik 50sen.
Mungkin kat tempat lain harga nasik briyani tu murah,
Tapi kalau naik 50sen,terasa jugak.
Kalau Briyani Mad Shah jual mahal2 takpa jugak.,
dah terjamin sedap dan banyak.ni briyani bazaar..

Last-last,aku balik pasar pukul 6.50ptg,
Nasik dia tak abis lagi.Terpaksalah pakcik dan makcik tu jerit-jerit,
panggil orang lalu lalang promote nasik yang banyak tu.
Kan dah rugi.
Kena ingat,kat bazaar tu ada 4,5 kedai lagi yang jual nasi briyani.
Kedai ni naik harga,kedai lain ada lagi.



17 comments:

KERAK NASI said...

tu la tamak.
ish ish ish..

ejum said...

ramai peniaga ambil kesempatan oo...sedih2..

fiQfrozen said...

jgn tamak..Allah da tetapkan rezeki masing2.....makcik2...

black_mel said...

KERAK NASI :hurm...xtau la nak cakap...mmg aku rasa dia tamak..

ejum:yup2..bln ramadhan ni semua nak meniaga..semua ambik kesempatan..

fiQfrozen:nak bt cmner fiq..dia naikkan harga sebab mknn dia laku..kita yg x mmpu ni,xleh la nak beli dh..naik 50sen mahal tu..

yott said...

kat s.alam pun sama jgk..
harga sentiasa naik

fndrocka said...

jadilah pgguna yg bijak!

Hamzah Ian said...

aku makan nasik biase je.. hahahaha.. tu pun mahal jgk.. ayoooo

FarhanaDr said...

Ape lagi.. Jom kita belajar masak beriyani.. Heehee.. :)

MieZa said...

fuiyo...dasat lar...br seminggu dah naik 50sen..huhu

|arieza| said...

manusia.. otak mmg nk cekup lebih je...

¶A.K.I¶ said...

mengambil kesempatan dlm bulan ramadhan... ap la nk jadi

cik GULA-gULA said...

kejap je da naik 50 sen?
mak aik

Mario said...

tula...dia jual ikut permintaan... klu lbh...dia naikkn harga... kena tukar selera lps ni...ekeke

wachak said...

makan kuih jer cam wa. jimat ckit ... hahaha

taqie said...

haha..tau tkpe.. sbb tu skg taqie buka nsi ngn kicap je.. :p

taqie said...

haha..tau tkpe.. sbb tu skg taqie buka nsi ngn kicap je.. :p

Iza said...

Salam...

Org tamak selalu rugi....