head

Nuffy

Monday, August 9, 2010

Asal Puasa Ingat Raya..Asal Raya Ingat Kampung...Tapi...








Asal puasa mesti ingat raya..
Asal raya mesti ingat.....
 
Kampung yang dah lama tak balik..
Tapi sekali balik mesti nak buat kecoh...
Tu yang aku dengan sedara mara bawak mercun bola sekilo..

Opah tegur buat-buat tak dengar...
Saudara tegur,kami ajak join..terus dia join..hehe..
Last-last penghulu sounds"asal korang balik ja memokak"..
Terus masuk umah..buat muka tak puas hati..

Malam puasa lepas tarawih..
Sambung main mercun..Opah dah geleng kepala..
Atuk tak berani tegur..Atuk tegur,kami sorok kunci moto..
Esok tu tak leh dia nak pegi menoreh..
Haiz..budak-budak..

Lagi 1,2 hari nak raya
Sedara aku bakar lemang,aku join..
Sebab?aku tak suka lepak dalam umah..tak abis2 cita pasal langsir,kuih raya,baju raya..
Sedara aku panggil tolong dia kacau dodol..
No hal..orang lelaki..mesti kuat..
tapi 15 minit awal jer,lepas tu aku dengan sedara2 lain pun ilang...hehe..

TAPI...
tu masa ada opah..ada atuk...
lagipun masa tu aku kecik lagi..
bila opah dah takde,atuk dah takde..
semua balik kejap2 jer..lepas sembahyang raya ramai yang dah balik..

SEKARANG 
tinggal atuk tiri sebelah abah dengan opah sebelah ibu..
Raya kali ni belum tentu dapat tidur kat umah merah kat atas..
atuk tiri jarang balik umah tu..opah tinggal dengan saudara kat kl..
Kat kampung dah takde apa2...

SELAMAT MENYAMBUT RAMADHAN AL-MUBARAK..SEMOGA RAMADHAN INI AKAN LEBIH BAIK DARI RAMADHAN YANG LEPAS..

20 comments:

encHIx laNDax said...

huhu~raya dah x semeriah dulu~~emm

taqie said...

mel : wa.. rindu plak nak balik kampung.. tapi raya sekarang tak semeriah dlu :')

FarhanaDr said...

Jom balik kampung saye.. Heehee.. :)

MieZa said...

sama lar aku..aku pon dah takde atok nenek, raya kat melaka je, pas sembahyang raya br ziarah makcik2 semua...

Solehah said...

bestnya kenangan dlu kan..sedih bila kenangkan..

fiezah91 said...

ttba rasa sedih ni sbb puasa taun ni moyang dah xda.. :'(

aNiSa hANg tUaH said...

selamat menyambut ramadhan yerr
(:

ribena.illina said...

raye semkain xhepi..nak raye pon xsemangat mcm dulu.huhuhuu

selamat berpuase yeee ! =D

Cik Ayen said...

nk kembali ke zaman kanak2 la.... :(
nak raya sakan mcm dulu/

¶A.K.I¶ said...

besnye kampung..

tapi tu laa...

T.T kampung ak kat kluang...
xde paya....
hehee klu ad mst ak da terel brenang...

terel main meriam buluh...
haisshh

SuRayA^i. said...

uik org atas ni, kite sekampung! =D

pape pun, slamat berpose beb.
pose make sure cukup sbulan eh =p

SuRayA^i. said...

uik org atas ni, kite sekampung! =D

pape pun, slamat berpose beb.
pose make sure cukup sbulan eh =p

Lia3003 said...

selamat menyambut bulan romadon, jangan lupa pose penuh, jangan makan curi2..

p/s: asal pose je ingat mercun he~

miss lolly a.k.a luvfareda said...

tape2, puasa biar penuh dulu tau.

baru teringat kenangan raya .

salam ramadhan kamu :)

enyheartsdiamond said...

huhuhu.. hanya tinggal atuk sebelah papa je sekarang :|

tak dapat bayangkan hari raya tanpa opah :'(

black_mel said...

encHIx laNDax :yup..dh x meriah..sedara mara pun suma dh besar2....

taqie:yup..biasa la..dh besar..mana leh main bunga api..duit raya pun dpt sikit jer...

FarhanaDr :seyes ker?kg kat mana?nk balik ni..hehe..

MieZa:yup2..tp aku lps smyg raya aku tido jer..hehe..

Solehah:yup..hanya tggl kenangan..

fiezah91 :inalillah..xpe..atuk nenek ader lagi kan...

aNiSa hANg tUaH :thnx..slmt menyambut ramadhan jgk..

Cik Ayen:mana leh..tu sume tinggal kenangan..

¶A.K.I¶ :kampung ko kat keluang?dkt la dgn parit raja..meh parit raja main mercun..

SuRayA^i.:lolz..semua dkt2 rupanya...

Lia3003 :haha..thnx..mana ada curi2 mkn..kalau lapar terus makan jer..ddk kat umah sewa..xde saper nak larang..hehe..

miss lolly a.k.a luvfareda:thnx miss lolz...u too..selamat berpuasa..ok2..puasa dulu baru main mercun...;)

enyheartsdiamond:yup..xpe...kita sedekahkan al-fatihah untuk yg dah xde...

911 said...

Selamat menyambut Ramadhan bro. Maaf sebab dah jarang2 menyinggah.

mmm... belum puasa dah teringat raya la juga ni.

'AQILAH said...

:( samala..

tapi tak pe..kite buat dia meriah..selamat berpuasa !

black_mel said...

911 :xpe bro..sama jgk..aku pun bz skrng ni..hehe..teringat sikit jer raya tu;)update la yer bro..nnti aku singgah..

'AQILAH :;)yup2..ok..

911 said...

Ok2... thanks bro :)