head

Nuffy

Sunday, May 30, 2010

Radio Makin Kurang Tarikan

Semalam 1st time aku dengar radio,walaupun secara online line agak clear jugak.Sebelum ni kalau adapun,aku dengar cuma kejap2 jer dalam kereta.So,semalam sebelum tido,berbekalkan streamyx yang agak laju,aku pun dengar la radio.Kejap aku tukar hitz,fly,sinar,hot,era.
Apa yang aku boleh cakap pada pandangan peribadi aku,era dah makin kurang menyengat,hot pun dah kurang,sinar semalam maybe tak best kot.Entah la,aku dah kurang berminat dengar radio sekarang ni.Masa aku sek dulu,sebelum tido mesti pasang radio.Mak aku dia minat THR yang slot lagu2 industan tu nama penyampai dia tak ingat,tapi yang keluar kejap pastu masuk balik.
Serius aku dah kurang berminat dengar radio sekarang ni.Iklan terlampau banyak sangat.Sampai mengantuk aku tunggu iklan tu abis.Memang tak salah nak letak iklan,tapi jangan la banyak sangat.Ini nak mainkan iklan lagi banyak dari mainkan lagu.Agak2 la.Belum dengar celoteh dj2 yang dah ke laut tu.
Lagu sekarang pun aku rasa makin kurang sedap dan kurang x-factor.Walaupun ada yang sedap,tapi banyak yang tak sedap.Berbeza dengan lagu2 orang putih atau negara barat.Lagu2 diorang diserapkan element2 baru yang membuatkan lagu tu walaupun tak sedap,tapi muzik dia sedap.
Apa2pun,banyak yang perlu diperbaiki untuk industri muzik tanah air kita ni.Banyak pihak perlu memainkan peranan penting termasuk penyanyi,komposer,penulis lirik,dj radio,penerbit dan semua pihak belakang tabir radio.

p/s:Yang paling utama,kena kurangkan iklan kat radio.

15 comments:

y o t t said...

setuju, radio skrg mmg trlmpau bnyk iklan..bosan

y o t t said...

setuju, radio skrg mmg trlmpau bnyk iklan..bosan

missgee said...

Ntah arr..
Maube lebih pentingkan keuntungan..
Buan kepuasan pendengar..

Langit Pertama said...

Btul...
Aku pn dh bosan asyik2 ulang lagu sama je...

Kate siaran 40 minit tanpa iklan, tp ader je iklan yg sama duk ulang2...

Aku pasang cd je dlm kete...
Lagi best...

Iza said...

Salam....
Oooo, mak mel pun minat jgk ke THR??? Sama dgn mama kite. Aku pun join sama. pagi2 buta x blh nk tidoq sbb syok sgt dgr abg Isma tu dgn topik hangat...topik seram la, semua ada. Habis je dia on air, barula aku naik tdo.......

eykameow :) said...

setuju. lagipun dj dia tak macam dulu..eyka lagi suka zaman2 halim osman jadi dj. fuhh best! and betul gak..iklan patut di kurangkan.!!

hBz said...

ape barang radio. buka kuat2, bunyi pecah.

o0o. dj cam gampang. syok sendiri!

dinding said...

mereka letak iklan supaya bleh dpt duit le tuh...

bukan radio je x best..lagu pon mcm x berkualiti.

black_mel said...

y o t t :yup...x larat nak tunggu lagu...

missgee :x salah nak cari keuntungan..tp jgn la melampau sgt..kena puaskan hati pendengar jugak..

Langit Pertama:yup...mcm nak memperbodohkan pendengar...

Iza :yup2..tp skrng dh xde dah..xtau mak dengar apa sebab aku dh lama x balik umah..bz skit..

black_mel said...

eykameow :):owh...yup2..masa dia di era...itu zaman kegemilangan dia....

hBz :tu la pasal..x layan dh..layan lagu boten ana lagi bagus...

dinding:yup...lagu dah makin tak berkualiti..

Syafiq Kadiran said...

betol tu....bukak radio dengar iklan..adeh~~~

~AkukahMilikmu~ said...

skrang sara langsung tk layan radio..so taktau apa lagu terbaru yg syok..apa dah jadi dgn radio kita..apakah aku kacang lupakan kulit sbb layAN lagu asing???yer tepat sekali..aku mmg kacang lupakan kulit

riBEna said...

haa de pon geng yg ckp skg iklan mkin byk kat radio
nk tau x?
serabut dga radio skg..iklan melampau.terlampau..hahahaa~

Ain Nabila Ibrahim said...

ain pon lebey senang dgr mp3 kalu nk dgr lagu baru pon :)

ziha said...

jrg dengar radio..sebab radio rosak..huhuh