head

Nuffy

Thursday, May 13, 2010

Minda Kita Masih Dijajah-FYP

3,4 Hari aku menghilangkan diri adalah disebabkan aku dalam proses menyiapkan FYP dan semalam aku dah present FYP aku,macam biasa lah teruk aku kena tembak,tapi alhamdulillah..dah selesai..Sekarang proses menyiapkan report akhir.

Sebenarnya,aku tak kisah sangat kalau diorang nak tembak time present sebab itu latihan kita supaya kita bersedia dengan apa yang bakal kita hadapi bila kita dah masuk alam pekerjaan.Cuma aku rasa sedikit terkilan bila salah sorang panel penilai aku cakap "kenapa awak setting lambat?semalam ada pelajar guna software macam awak ni tapi dia punya sistem smooth jer,,TAPI chinese guy la"

Aku rasa dia ni mesti terlalu mengagong bangsa lain sehingga dia lupa warna kulit dia dan tudung yang dia pakai.Kenapa perlu racist?Sedangkan dia boleh bandingkan aku dengan student lain tanpa menyebut bangsa student tersebut.

Mungkin dia dah set dalam minda dia yang asal chinese buat sistem jer mesti cantik,sweet or apa2 lagi la.tapi diorang tak nampak apa yang ada pada bangsa dia sendiri.Sekarang ni aku tengah menunggu samaada sistem aku lulus atau gagal.Terima kasih kepada penilai-penilai aku sepanjang aku membangunkan sistem tersebut.Banyak yang aku pelajari dari korang.

13 comments:

|.a.r.i.e.z.a.| said...

standard.. manusia mmg suke membanding2..
anyway, all d best utk the results!

Iza said...

Think positive...
Maybe dia saja je kata macam tu utk bg lebih semangat pd mel utk bersaing dan buat lbh baik dari student chinese tu next time....

black_mel said...

|arieza|:tp xyah la sebut bangsa..nnti jadi racist...

Iza:yup...hope so..

KERAK NASI said...

1 Malaysia kan..wat bodo je kt yg racist tu. dah la underestimate bangsa sendiri. bangang.

aku pn rindu ko weh..
shoutbox ko nape xske aku ek..
aku nk klik die xnk..huhu..

intan izani said...

betul2..
ramai melayu berjaya
tapi kenapa kalau china nak dibesar2kan kejayaan diorg seolah2
org melayu sume takde wawasan..

yott said...

ini mentaliti segelintir org..
esok2 dah keja, nak2 keja swasta lg bnyk kata2 yg mngkin x seronok awk akan dengar..
jgn putus asa dgn apa yg org kata
kuatkan semangat, terus berusaha

Solehah said...

ambik positif teguran dia..bila jump dlm bidang keje bercampur bangsa, selalu ja kene benda cam awk citer..

Cahaya Yang Riang Gembira said...

Sebab tu dulu2 mase sekolah cina, saye suke berlumba-lumba dgn orang cina.. Huhu..

~ p/s: pecaye tak saye tak tau ape tu FYP? wakaka.. mgkn sbb blaja medik takde mende alah ni.. tapi lpas tny sorang blogger dulu baru say tau. hik hik..

NAJ HEBAT said...

penilai berkata: sama-sama. ur welcome. lepas ni ade pape soklan, kau tanye aku lagi.. aku bleh ajar.

¶A.K.I¶ said...

tat woman mayb lupa yg dia pon xsehebat mne sbnrnye~

hans said...

buktikan pada dia kita hebat

enyheartsdiamond said...

dia saja nak membina semangat kamu! dia cabar kamu!

Mario said...

gud luck bro..aku yakin ko lulus sbb ko best...
lupakan kata2 dia tu...