head

Nuffy

Saturday, March 6, 2010

Aku Meninggal

Sori,ayat atas tertinggal word "kan adik di pasaraya."..Nak tulis balik kat tajuk malas,aku tulis kat bawah ni jer..Malas nak letak cursor kat tajuk..
So tajuk penuhnya,Aku Meninggalkan Adik di Pasaraya.
  
Cerita ni dah berlaku agak lama.Lebih kurang 5 atau 6 tahun yang lepas.Bila aku teringatkan peristiwa ni,aku sedih jugak sebab walaupun kalau orang lain dengar kelakar tapi situasi ni berlaku.Kisah dia berlaku bila mak aku suruh aku pegi pasaraya Makro(dah takde sekarang,tesco dah ambik alih)beli barang.

Untuk pengetahuan korang pasaraya tu dekat jer dengan umah aku,tak sampai 1 km pun,So aku  ni dah la jenis malas nak keluar2,so disebabkan aku malas nak keluar jalan2,aku pun bawak la adik aku ,masa tu umur dia 8 tahun kalau tak silap aku.Aku ni abis malas dah la sebab ambik barang,bayar barang,tolak troli,semua aku suruh adik aku buat.

Pastu,dah abis jer beli dan dah abis jer isi barang dalam kereta,aku pun terus start enjin kereta pastu jalan,sampai jer kat umah aku rasa macam ader benda yang tertinggal.Pastu bila aku bawak barang2 masuk umah,mak aku tanya aku dengan muka resah "Mana adik hang?".OMG, baru la aku perasan,aku tertinggal adik aku kat pasaraya masa dia tengah hantar troli sebab nakkan duit RM1.Selang beberapa minit,aku datang balik,ader guard sound kat aku,Masa kereta aku jalan,adik aku berlari kejar kereta.Pastu mak aku call,cakap adik aku balik jalan kaki nangis2.

Abisss....ini sebuah certerpen=Cerita Terlalu Pendek.Pengalaman Shopping Bersama Adik. 

p/s:Walaupun orang rasa benda tu lucu tapi bila aku ingat balik benda ni aku rasa kesian jugak dekat adik aku.