head

Nuffy

Friday, December 25, 2009

Pengorbananmu dihargai


Pagi Jumaat...
Macam biasa,siapa yang perasan dan selalu baca entry aku,
Hari Jumaat biasanya berkisar tentang teladan atau nasihat or yang baik2 jer.
So,hayati sajak kat bawah ni.Aku rasa ini sajak,tapi kalau korang baca bunyi pantun ker syair ker,x kisah la.Just hayati maksud2 yang tersembunyi.


Bila dah tiada,kau diratapi,
Lumrah manusia selalu lupadiri,
KAU tetap menjadi diri sendiri,
Tak pernah lupa diri,

Jiwa memberontak dan berlari,
Kau tetap teguh berdiri,
Baru berjumpa sudah serasi,
Tapi kau jarang dihargai

Masih setia menemani,
Walaupun kau dicaci dan dimaki,
Itu lah kemuliaan hati,
Menemani mereka yang suka mencaci,
Kau selalu dikhianati,
Tapi kau masih sudi menemani,

Sukar untuk mencari ganti,
Rupa sama tapi bukan hati,
Ramai yang ingin menemani,
Tapi kau tetap di hati,

ohh tandas rumah sendiri...
haha...sori..sajak tandas...
pagi2 ni nak melabur saham jap...
jangan marah..boring2...




p/s:Aku takde bakat nak bersajak atau bersyair,so kalau ader silap tu,sori.

p/s:Slmt beristirehat(eja btul ker nie).

16 comments:

Fathiha Zainal said...

Chexxx.. Untung tandas tu, ada org wat sajak tuk DIA. Haha! Wat 1 sajak tuk tiha bleh??? =p

taqie said...

ha3..
engt sajak ape td..
cheehh..
nway..
nice what.. :]

p/s: gmbr mata 2 sama la plak ngan entri taqie yg mlm td..:P
cilok ek..ha3..

miss lolly a.k.a luvfareda said...

ayat terakhir tak ley belah :D

black_mel said...

Fathiha Zainal:haha...ok2...insyaAllah...hehe
saja boring..

black_mel said...

taqie:hehe...thnx 4 da komen.. ;p saja boring2...

black_mel said...

miss lolly a.k.a luvfareda:hehe...terharu kan?;p

Decorater [MisS N] said...

cikgu kata,ejaannya beristirahat....:)

haha,kreatif r tuh..tandas pon jadik sumber inspirasi unt wat sajak

black_mel said...

Decorater [MisS N]:owh..beristirahat..hehe..ok2..
haha..sajak main2 jer...btul2 xde bakat...hehe..

rathiqah azmira rosli said...

i loike! nak buat satu sajak gaklah utk tandas sye.ehe

Farhana said...

Err.. Tandas cangkung ke tandas dodok ni? Hehehe.. ;p

Pape pn, smoga tandas jgn dilupakan.. Takde tandas, mcm hidup dlam dunia tanpa makan.. Hik..

black_mel said...

rathiqah azmira rosli:haha..ok2...bgus2..bt hari tandas sedunia..

black_mel said...

Farhana:tandas berdiri..hehe.

btul2..hargailah si dia..hehe..

cik EPAL said...

saya pon tak tahu sajak :)

Liyana said...

cet! dia ni suka buat gempaq tau..siap letak gambar air mata lagi..huh

black_mel said...

cik EPAL:ooo...sama la;p

black_mel said...

Liyana:haha...terharu ker baca mula2 tu?;p