head

Nuffy

Saturday, January 8, 2011

Bergurau pasal tetek,lu gila ker???

Aku rasa kat bandar-bandar besar jer budak-budak diorang liar-liar tapi kejadian semalam telah mengubah persepsi aku.Macam yang korang tau kolej aku terletak di luar bandar yang diberi nama Parit Raja.Semalam aku dan beberapa orang kawan aku pergi ke kedai komputer untuk mencari gajet-gajet baru.

Lepas jer beli semasa kami berjalan menunju ke kereta kawan aku tu,aku nampak ada 2 bijik motor parking kat sebelah kereta member aku.Ada 2 orang laki dan seorang perempuan.Perempuan tu membonceng motor salah seorang lelaki tersebut.Perkara pertama yang mengejutkan aku ialah budak perempuan tu slumber jer pakai singlet.Kalau kat kl ker penang ker memang banyak perempuan pakai singlet keluar jalan-jalan tapi ini kat kampung
.
Perkara kedua pulak yang tak boleh belah si laki tu bergurau dengan perempuan tu pasal payudara perempuan tu.Si lelaki dok tunjuk-tunjuk payudara perempuan tu sikit lagi nak kena payudara perempuan tu.Pastu gelak kuat-kuat,Si perempuan pulak bila silelaki tu tunjuk dia pun kepitkan payudara dia so ternampaklah lurah perempuan tu.Pastu gelak lagi kuat-kuat.

Serius aku tak paham pasal si perempuan ni.Dia tak tau ker apa maksud "maruah" dan "kehormatan"?Member aku sampai keluar perkataan "Dia tak tau ker perkara yang paling bernilai dan perlu dijaga dalam hidup kita ni adalah maruah dan kehormatan?Kalau dua-dua tu dah tak ada,tak guna lagi hidup kat dunia ni"

Ada benda yang kita boleh bergurau dan ada benda yang tak boleh.Sebab tu dalam Islam pergaulan kita ada batasnya.Tapi bila dah melangkaui batas,jadilah macam orang-orang tersebut.

p/s:Kalaulah masa laki tu tengah bergurau-gurau tiba2 mak perempuan tu nampak,agak-agak apa rasa ibu yang mengandungkan perempuan tu?

p/s:Sekarang ini perempuan kampung pun dah terlalu sosial.Ini bukan khabar angin,tapi aku berhadapan sendiri dengan diorang.

8 comments:

Anisa Hang Tuah said...

wowww.bichy gila..
bebudal zaman skrg ni nak tiru style mat salleh ke apee.gedix..budak kmpg lak tu

black_mel said...

skrng ni bandar ker luar bandar ker sama jer..susah...

yott said...

stuju..
kdg2 takut tgk dorang nih..gi kedai mamak pun bole dressing mcm dlm bilik tidor..

my advise..lain kali kalau terserempak view mcm nih..jgn tgk..tgk tmpt lain..bkn ape..x elok utk kesihatan mata..;)

Cik Aien said...

remaja skrg dh xkenal mane agamanye.. sedih bila tgok dorang kat luar sane yang xde batasan bila bergaul.

xterpikir ke dorang seksaan api neraka?

Langit Pertama said...

Mak Aih... Selambanya minah tu... SUka sgt ek maruah diri dijadikan bahan gurauan...

Bungakopi said...

kalau la leh sound..

NAJ HEBAT said...

erk..

ni lah perempuan yg tak tahu malu. Dah hilang malu. Maruah pon entah kemana. Apa boleh buat..? Murahan. Thats all.

Mcm2 jenis org sekarang ni mel..

qellissa said...

indeed dat girl is desperate...dia boleh gurau cenggitu semata2 nk dptkan perhatian..dussshhh, maruah sendiri pon x jaga then sapa lg yg nk jaga maruah dia...wat malu jek