head

Nuffy

Sunday, October 17, 2010

Puing Cinta

Sebelum korang dengar lagu ni,korang paham tak apa itu puing?

Menurut kamus dewan, puing bermaksud runtuhan rumah atau banggunan. Sebagai contoh, "Seluruh banggunan menjadi puing oleh pengeboman tentera jepun."

Ok,sekarang dah paham apa itu puing,baru boleh dengar lagu ni.


Lama betul aku cari lagu ni,akhirnya tv3 jadikan promo untuk drama-drama tv3.Kalau ada rockers-rokers yang tercari-cari tajuk lagu xpdc yang dimainkan untuk promo drama tv3,lagu tersebut bertajuk puing cinta. 



 Puing cinta-XPDC

Di alam cinta,Rindu mengejar masa
Pilu kan terasa,Menikam-nikam jiwa..
Di dalam cinta,Cemburu kan bertakhta
Menguji-uji kita,menguji segala,

Kini aku terapung,Bagai lelayang..
Bertalikan rindu..kurun berpuluh..
Janji dulu dilafaz,Masih lekat tersimpan
Di dalam rongga nafas,Untuk di telan senang..

Engkau dan aku, Dibuai asyik merindu
Dan kini dipertemu..pada janji dulu..
Engkau dan aku..Singgah di taman kalbu
Nikmati keharuman..di laman keasyikan

Engkaulah kasih..engkau cahaya..
Engkaulah sahaja..engkau segala..
Tiada antara..tiada angkara..
Tiada derhaka..kau meruntun jiwa
Saling mempercaya..bunuh sangsi prasangka
Genggam kasih kita..hingga ke garisnya..

Cinta dan rindu..Jika dipupus ia
Kita hilang syahdu..bermurung merana..
Cinta punya sakti..Terapi untuk diri
Doa jadi teman..akan tenang nafasan.
 
credit to siqa lirik.

6 comments:

FarhanaDr said...

Dalam lagu indonesia banyak gune perkataan puing ni kan.. :)

aNiSa hANg tUaH said...

oho..
barulah nis tau makna puing

heee

nyway,nis dh dgr lagu ni

best jugak yaa

(:

hBz said...

eh.takde video..o0o.lupe nak read more..=,,=

hBz said...

eh.takde video..o0o.lupe nak read more..=,,=

ribena.illina said...

puing . igtkan blackmel tersalah taip puisi jadi puing . heeee~

LUMUT said...

ni apehal jiwang sgt ni??

dah jadik mat bunga ker?

dlm hati ade taman??

wah dah improve abg sorg neh..

=p..

hye blackmel sori lately busy nak baca blog..sebab buku pon x terbaca..haha