head

Nuffy

Thursday, March 11, 2010

UPDATED!!What You Give You Get Back[SPM]

 (gambar ehsan dari mr gugel)

Brother2 aku dalam group Scorpions pernah berkata,What You Give You Get Back,Banyak mana yang korang study masa nak jawab result2 SPM,banyak tu jugak yang korang dapat.Tapi ni tak termasuk budak2 genius yang tak study pun bole score.Hari ni result SPM keluar.

Masa aku adik beradik nak jawab SPM dulu kan,bapak aku selalu pesan:
"Belajar dan Jawab Elok2,Nanti keluar result,tak la susah nak pilih course.Bole pilih course yang kita minat.Ni kalau jawab tak elok,jangankan nak pilih course,nak masuk university pun susah".

So,aku nak pesan kat adik2 blogger or adik2 saper yang terbaca blog aku ni,termasuk adik aku yang nak ambik result hari ni,tak guna nak bersedih sebab result korang takkan bertukar jadi A pun.Kalau result elok,syukur la,kalau result tak elok,buat pilihan yang betul,sama ada nak sambung form 6 atau nak masuk IPTS.

Ini pesanan ringkas dari seorang abang walaupun adik aku tak tau blog ni dan walaupun adik aku rasa aku garang,tapi aku harap kau berjaya.Aku bukan saja2 nak garang dengan korang ,tapi bayangkan macam mana nak handle korang yang ada 8 orang tu?4 kakak dan abang kau dah masuk IPT,along kita dah ada Master,Angah dengan Alang tengah buat Degree,Cik dah abis Diploma.,Abg wan ko tengah buat Medic,so,turn kau lak buat ibu dan abah menangis kegembiraan.Aku tau kau boleh buat.

p/s:Setiap orang belajar daripada kesilapan dan kegagalan kerana jangan kita ulangi kegagalan atau kesilapan yang sama.

UPDATE:Adik aku dapat 4A-2B-4C.Apa yang A,B,C aku tak sure..Walaupun tak berapa elok,aku bersyukur jugak.At least lagi elok dari result aku.
p/s:Mak aku happy jer cakap tadi.Mesti abah aku happy jugak.Aku tumpang gembira.Sama2 kita teruskan perjuangan. Tahniah.