head

Nuffy

Friday, February 12, 2010

Kawan Makan Kawan Secara Halus

Kejadian itu berlaku masa aku form 2.Kelas bahasa melayu ada buat game peribahasa.Aku dulu bm kira top 3 la dalam kelas.mesti markah atas 90.Pastu cikgu aku pun buat game peribahasa.

Game tersebut,syaratnyer:

1)Buat satu peribahasa tapi peribahasa yang salah.
2)Pastu letak dalam balang kaca,goncang2..amik peribahasa dalam balang ikut turn.
3)Bila dah ambik,tanya kat kawan peribasa yang salah,pastu kawan betulkan.
Kat kertas tu,bawah sekali tulis jugak jawapan yang betul
4)Kalau kawan tak dapat jawab or jawab salah,diorang kena denda la.

Contoh:
Si A dapat peribahasa berakit2 ke hulu,berbasikal2 ke muara,Dia tanyakan si B pastu si B kena bagi tau peribahasa yang betul.Kalau si B tak dapat jawab dia kena denda.Orang yang buat peribahasa tu tak bole jawab.

Aku abis2 jer salahkan peribahasa aku pun sembang2 dengan member2.Pastu game pun berjalan .Memang happening la.abis jahanam peribahasa diorang salahkan.Gelak tak berhenti.

Pastu kertas peribahasa aku dapat kat sorang student chinese si K.Pastu dia pun start tanya.Rambut sama hitam tangan lain2.Betul tak?Dia tanyasi M.Pastu si M pun jawab.salah.Rambut sama hitam,hati lain2.Pastu si K ni cakap salah.Jawapan yang aku bagi rambut sama hitam tp ramai orang botak.

Terus student kelas aku gelak macam nak mati.Cikgu pun tanya student tu.tengok nama student yang buat peribahasa tu.Dah tentu la aku.tak pasal2 jer kena tarik telinga.tapi aku rasa aku dah buat jawapan betul.Takkan top student macam aku ni boleh bagi jawapan salah(Sori teriak sikit..hehe)..

Lepas jer kelas,member sebelah aku bagitau,diorang TUKAR jawapan aku sebab aku sembang bising2.Cilakak betul member aku.Nasib baik aku ni profesional,kalau tak dah lama makan bubur guna straw.Aku ingat2 balik,sekarang memang aku gelak.Kalau jumpa diorang pun puas aku kena bahan.
Hampeh.