head

Nuffy

Sunday, February 21, 2010

Ini Blog Pedoman,Sila Bersila

 

Salam sejahtera dan salam satu malaysia.Di pagi yang mulia ini,ingin saya sampaikan satu entry yang bertajuk sila bersopan.Apsal entry aku skema?Sebenarnya aku memang memenuhi piawaian tatabahasa dan perbehandaraan kata kerana semalam secara rasminya blog aku diketegorikan sebagai blog pedoman oleh saudari nawal . Aku sungguh terharu sehingga menyentap urat2 kentutku.Hehe..thanx nawal.Aku tak tipu,sila tengok gambar di atas.

So,selalu entry pedoman dan nasihat aku postkan untuk hari Jumaat.Tapi hari ni hari ahad pun aku post jugak special untuk nawal.Nawal gua saya nak tongkat ali.Sori,out of topic.


Beberapa sila aku nak list kan kat sini.So silalah baca:

@Sila bersopan semasa mengomen-Sesetengah blog,korang tak boleh menggunakan perkataan2 yang kasar dan lucah.Sebab blog diorg berbentuk ilmiah.Blog aku pun xleh..Ini blog pedoman..hehe..

@Silakan masuk-korang disilakan untuk masuk melawat blog aku.Aku tak marah.

@Silakan bersembang-hampir semua blog ader shoutmix or shoutbox so,bersembangla dengan owner blog untuk merapatkan silaturrahim.

@Silakan jangan copy paste-silalah jangan copy paste hak milik entry or pic orang lain.Kesian pemilik tersebut.Ini boleh mematahkan semangat berblogging.

@Silakan mengfollow-Korang dialu2kan untuk follow mana2 blog sekiranya korang minat dan ingat,tak ada istilah "I Follow You,Follow Me Back".

@Silakan berfikiran waras-Ingat!!! berhati2 semasa membuat entry or mengutuk sapa2.Silap kutuk,ke dalam kita nanti.



Cukup buat kali ini.Sekian..Terima kasut kasih


p/s:Entry ni bole dilistkan sebagai pedoman tak?