head

Nuffy

Friday, January 15, 2010

Kenangan dan Sejarah

  Diam tak diam,semalam tanggal 14hb Jan 2010,blog aku dah berusia 2 tahun.Itu kalau ikut tahun sebab aku start 2009.Kalau ikut bulan baru dua bulan.Hehe..,tak sampai pun setahun jagung aku dalam dunia berbloggan(ader tak perkataan nie?).Thanx pada sapa2 yang sudi membaca dan mengfollowingkan(betulker imbuhan nie?)blog aku nie.Jadi sepanjang 2 bulan aku berbloggingan(haiz,teruk btul bm aku) ada beberapa penemuan yang aku jumpa hasil pemerhatian aku.Ini adalah hasil penemuannyer yang dijumpain aku.








  1. Jangan tulis blog panjang2,kalau nak orang baca smpai abis.Tapi aku baca jugak kalau interesting.
  2. Rajin2 pegi blogwalking tempat orang.tp jgn jd silent hill.Tulis la sumting kat shoutbox org tu. Tapi paling baik,komen la.InsyaAllah diorang komen balik.
  3. Update la selalu.Kalau tak dapat tiap2 hari,seminggu 3 kali pun ok.Aku lak update sehari 3 kali(mcm makan ubat).1 kali,average la.
  4. Letak keywords untuk orang2 yang suka search ikut gugel,yahu cth mcm :rozita cik wan mengandung ker,aizat kawin lari,angelina jolie la ape2 la..just keywords..benda tu belum tentu btul.tapi yang aku bg contoh tu dah sah2 tak betul.
  5. Highlight benda yang menarik and yang korang nak sampaikan.
  6. Entry pasal bola girlz tak minat.Maybe girlz yang minat belum masuk blog aku lg.
  7. Nak review film,pilih yang btul2 box office and jangan lambat sangat.Kalau bole hari 1st tu korang dh tulis.
  8. Itu jer..ader 7 sahaja.Aku tak suka no ganjil,sbb tu ada no 8 nie.

So.banyak tips2 yang korang leh dapat dari blog2 taiko,korang pun kenal kan?dan penemuan aku ni dah ramai yang bgtau.Ini cuma hasil yang aku jumpa bila aku menulis blog aku ni.Tak salah kalau baca older post diorg pun.

Kenangan jugak,14hb semalam,genab sebulan datuk aku meninggal dunia.Sebenarnya aku tak ingat.Tapi bila aku buka balik post2 lama aku.Aku jumpa post tersebut yang aku nyatakan tarikh dan waktu.Itulah kebaikkan dunia berblogganan(lantak la imbuhan salah) ni.Blog merupakan diari maya.




p/s:Thanx lagi skali pada sapa2 yang termasuk,dimasukkan atau memasukki blog aku secara sukarela,dipaksa atau terpaksa.

p/s:Pada sapa2 yang follow blog aku,tqvm.Jasamu di kenang.

p/s:Aku dah tulis panjang sangat.Abisla,aku dah melanggarinya penemuan no 1 aku.


26 comments:

|.a.r.i.e.z.a.| said...

haha beb 2 thn dh ek.. tahniah.. dh leh dpt certificate diploma tu :) hehhe ape2pun. hidup balck mel! :p

Anonymous said...

kenangan ko dan aku jua~
mmg besh ade blog ni
tp aku rasa cam da tak besh je
nak je delete blog aku tu

black_mel said...

|arieza|:hahaha...tq2..tp baru 2 bln lor...

black_mel said...

♠♥♠ayudeadwish♠♥♠ :oit...jgn la delete blog ko tu..
aku peminat setia blog ko..

mas said...

klo interesting,panjang mana pon org akan baca jugak walaupon mata menjadi juling...huhuhuhuhuhu

black_mel said...

mas:yup2..hehe...tp x semua...lgpun depends kat org jgk..yg x suka membaca mmg xkn baca..

Fiffy Hazirah said...

ak yang banyak melanggar tips ni. kehkehkeh. tulis entry mcm novel. wakakak
sekat nak setahun aku blogging aku ngaku aku jarang amik kisah sangat pasal content entry ni pasal ak selalu blogging ikot suka hati aku. entry pun suka hati aku. tu pasal merapu. wakakaka. adei.

wei, no ganjil la weh. dalam islam pun banyak no ganjil. especially 7. huahuahua

black_mel said...

Fiffy Syafiqa Hazirah:haha...dlm islam pun bole kawin 4 kan?4 kan no genap...

nn said...

selamat hari jadi. and betul. girls ada yang minat bola tapi tak ramai. heehe

black_mel said...

nn:yup2..sbb tu msa post pasal bola ari tu,ppuan x rmai komen..

Fathiha Zainal said...

Saya minat bola! Hek3! Percaya ke???

Tips no 1 tu saya dah fail. Muakaka!

Aina Rahman said...

no.1 tu aina setuju..memang takut nak tulis pnjang2, takut orang tak terbaca..nnti syok sendiri lak..hehe. tp takpe..macam yg mel cakap..blog ialah diari maya kte..kan2.

juanghidup said...

nak tulis pnjng2 jgk. pduli. hehehe...

Cahaya Yang Riang Gembira said...

Ku msuk sini sbb namamu black seperti nama kekasihku.. Wakakaka.. Selamat har lahir untuk blog kamu.. Sukses sukses!!! Ngeee..

black_mel said...

Fathiha Zainal :tipu...xnmpk pun mcm ciri2 minat..
haha...sy pun jrng ikut tips no 1..hehe..

black_mel said...

Cik aiNa:hehe...yup2..penting...nnti next time bole baca balik..

black_mel said...

PeJuAnG HiDup :x bole..kena buat summary jer...below 100patah perkataan..

black_mel said...

FarhanaDr:haha....nama dia yg sama namaku la...hehe..

Suraya I. said...

post ni msuk dlm kategori sdrhana pjg la..ne de pjg~ XD

blog nh da lg tua dr blog suraya rupenye~

black_mel said...

SuRayA^i. :owh...ader ketegori sederhana pnjg...hehe...ye ker?blog suraya bapa lama dh?

Unknown said...

Muahahaha prinsip trafik naik

Semakin banyak buat blog walking semakin banyak orang masuk

semakin banyak komen entry orang semakin banyak orang komen entry

AJ said...

sharing is caring..bagus tu....keep it up ya...

Ada Apa Dengan Hanis Zalikha

Solehah said...

happy anniversary utk blog awk..huhu

black_mel said...

touyakaruma:yup2...btul2..2 dlm 1...tambah kwn + tambah traffic

black_mel said...

Eyriqazz :thx..ok2..

black_mel said...

Solehah:thnx...