head

Nuffy

Tuesday, January 10, 2012

Lecturer Pun Dah Salah Gunakan Laman Sosial

 
video sekadar hiasan
Saja letak sebab aku tengah layan lagu ni masa mengarang.

Aku ingatkan selama ni budak-budak baru nak besar jer yang culture shock,rupa-rupanya orang tua pun ader yang culture shock.Penyalahgunaan laman sosial ni bukan sekadar dikalangan budak mentah tak terkecuali jugak orang yang dah banyak belajar.

Macam mana yang dikatakan lecturer pun salah guna laman sosial?Adalah beberapa orang lecturer yang baru jadi lecturer,kusangkakan kalau dah status lecturer ni mestilah orangnya sangat berilmu dan beradap sebab banyak belajar tapi selumber jer sindir-sindir student kat facebook. Aku taulah yang korang tu "tersangat" pandai sehingga dapat anugerah naib canselor tiap2 sem tapi tak baik sindir-sindir student.

Bukan semua yang masuk universiti ni genius tahap gaban macam adik Nur Amalina ada yang terpaksa berusaha siang malam untuk survive kat universiti.Kalau dia dah berusaha siang malam tapi pointer dia boleh dapat 2.++ takkan nak salahkan otak kurniaan Allah tu kot?Itu dah tak mensyukuri nikmat.Kalau kita pandai sekalipun,confirm ker anak korang tu akan pandai macam korang?Apa pulak perasaan korang kalau lecturer bakal anak ko yang tak lahir lagi(itu kalau ko tak mandul) kena sindir kat laman sosial?siap tag nama anak ko lagi?Rasa malu tak?Kalau otak tak center memang tak malu.

So pikir-pikir la kalau nak sindir orang lain kat facebook tu.Yang aku tak tahan siap bagi hint lagi carrymarks sem lepas rendah la..datang klas bawak keta...bla..blaa..blaa..Walaupun bukan aku yang kena sindir tapi bila hint tu tepat kena batang idung budak tu,ko rasa aper perasaan dia sekarang?Aku kesian kat budak tu sebab aku pun bukan genius macam korang tapi boleh jer aku buat kerja kat tempat praktikal aku.Siap kena puji dengan boss jepun..

Bila aku tulis kat atas ni aku tak maksudkan semua lecturer,ader jugak lecturer yang sangat baik dan mempunyai idea bernas sehingga bole terpikir nak wat pop quiz kat facebook dan ader jugak lecturer yang buat group berkongsikan idea.Aku sangat respect korang.Nice..

2 comments:

BENA said...

lecture kite xde lagi kutuk2 macam tu . siap gurau2 lagi dalam facebook dulu . tapi kene nganjen la dalam kelas . sebab bena yang paling kuat on9 . hahahaha :)

-fizA- said...

betul tu.

Memang ada lecturer yang perasan bagus. pastu, salu nak salah sangka ngn student. Helloooooo.... kalo tak ikhlas nak sebarkan ilmu, tuhan tak berkat gaji tu yer...