head

Nuffy

Sunday, December 5, 2010

Blog Oh Blog!!


o-Usia Anda Berblogging?
Still baru..Hampir 1 Tahun 1 Bulan. Kalau ikut usia bayi,masih baru belajar merangkak(betul ker bayi merangkak 1 tahun lebih?)Tak sure sebab takde anak lagi.Masih BUJANG!!!!

oSapa mempengaruhi anda untuk membuat blog?
Bukan mempengaruhi tapi lebih kepada dicabar 3 orang roomate aku.Dia cakap budak IT takde blog macam kentut takde bunyi..Sapa ajar dia peribahasa tu entah. Lagi pun aku asyik kutuk diorang dengan nama samaran "blogger" sampai diorang rimas.Last skali diorang cabar kalau lepas aku create blog dan aku tak ketagih,diorang pun akan stop berblogging..Hasilnya......diorang menang..aku ketagih sampai sekarang..

oPerkara pertama yang timbul dalam kepala bila mendengar perkataan blog?
Blogspot.Mindset daripada aku baru start pegang komputer blog mesti guna blogspot walaupun banyak lagi hosting lain macam Joomla,Wordpress dan bla..bla..bla..

oMereka yang menjadi sumber inspirasi anda dalam dunia blog? 
 Blog yang mula-mula aku bukak masa aku kecik dulu ialah......tak ingat...tapi masa aku mula-mula berblogging blog cik epal,melromeo dan ayudeathwish.Aku baca ketiga3 blog ni aku baca 2,3 bulan sebelum aku ada blog so,boleh dikatakan diorang ni sumber inspirasi aku.

oBagaimana anda nak terangkan mengenai blog pada rakan anda yang buta IT?
Blog bukan hanya diari maya tapi penulisan seseorang tentang sesuatu dan berita paling pantas aku rasa datang dari blog dan tips komputer,resepi masakan dan macam-macam lagi anda akan jumpa didalam blog.

oDalam 100 patah perkataan , Apakah blog mampu mempengaruhi kehidupan seharian anda ?
Just 1 words...YES...
Macam yang aku cakap tadi berita paling pantas adalah dari dunia blog sebagai contoh proton pahlawan,inspira semuanya aku perolehi dari blog dan dengan blog jugak aku boleh mengetahui keputusan perlawanan bola sepak dan keputusan pilihan raya.Senang cakap setiap hari aku klik blog aku dulu daripada akhbar online sebab kalau aku tak menulis,sahabat aku akan menulis tentang perkembangan semasa dan aku akan lebih bermotivasi lepas baca komen positif rakan-rakan blogger setiap kali aku ada masalah.

~Tammat~

15 comments:

Cahaya Yang Riang Gembira said...

Satu jek nak kate.. Caya laa black mel.. Heehee.. Teruskan.. Nanti dah kawen, ajar isteri dan anak-anak-anak-anak-anak-anak-anak berblog plak ye.. Wah.. Ramai anak.. :p

black_mel said...

haha...xleh la doc...nnti diorg lawan taukeh...maybe lepas kawen akan stop kot...who knows...

intan izani said...

blog but kita happy kan?
;p

'AQILAH said...

haha yeah, blog buat ketagih :)

Muhammad said...

blog oh blog...mamat pun dah join...singgah laa...

NAJ HEBAT said...

dah kawen nnt takde lah kau nak ketagih blog..

an.. an.. an..?

Frodo Baggins said...

wa sokong komen naja ... hahahahhaha ketagih dalam kelambu sudeyh, skali skla je mau update ... ehkekkeke


hye naj aspalela

p/s: ayu ntara blog awal wa baca dulu

Khairy said...

lawak ngan ayat 'budak IT tp takde blog macam kentut takde bunyi'....pecah perut aku....hehe

Fathiha Zainal said...

Terbaiklah ayt ni - budak IT takde blog macam kentut takde bunyi. Sengal jek! Haha..

mizayusof said...

salam singgah. selamat berkenalan.

missgee said...

Tanpa blog..
Hidup ini sepi..
cehh.. :p hahaha..

Kelab Kembar Malaysia said...

addicted to blog!

Nur Mudrikah said...

lawak la peribahasa tu..macam kentut takde bunyi..hikhhik

BENA said...

bagus nye blog black mel ni sebab de list pasal akhbar tau ! semua ade ! heeeee~

Lia3003 said...

ye, sokong2.. saya pun ketagih blog, tapi sekang sites kekangan masa mengakibatkan jarang update.. but bila dah ngadap, 24jam pun boleh melekat