head

Nuffy

Thursday, March 4, 2010

Lu Gila Ker Layan Novel

(gambar gugel )

Aku ada 1 orang kawan.Nama dia Ayman.Ayman tak kisah?tak,dia ni kisah..seumur hidup aku selama 19tahun(umur samaran)aku tak pernah baca novel.Tapi semalam aku baca.Biasala,dah ada masa lapang sikit,aku pun bacalah Novel Ria Qistina,Aku rock beb,jiwa kental..abis slow pun layan lagu techno or disco,tiba2 layan novel,mesti la budak umah aku sound aku kaw2.Teruk aku kena bahan.

Dialog aku dengan si ayman yang kisah:

ayman:apa lu buat tu?
aku:baca novel...
ayman:gila ker layan novel..dh lama hidup..
aku:sekali sekala,lu nak pegi mana?
ayman:arghh,gua tak nak sembang dengan lu,lu jiwang((sambil gelak jahat)(dia memang jahat))...

pastu tak sambung dh..gua halau dia keluar..

Cilakak betul ayman ni.Biasa la,rock2 gua pun der,gua layan jugak novel kalau takde keje.Salah ker mamat rock layan novel?Dalam hati ader taman der...Lagipun daripada tdo 12jam sehari,baik aku buat sesuatu yang berfaedah.Abis takkan nak layan red tiub kot?Wifi uni mana lepas.

Kadang2 kita perlukan sesuatu untuk bermain dengan minda dan perasaan,bagi aku,aku lagi suka guna blog dan drama2 korea/jepun sebagai medium or sebagai santapan kerohanian (bahasa tak pernah guna)dan bagi sesetengah orang lagi suka guna novel.Paham?

OK,aku bagi analogi,kalau hari2 makan ikan mesti boring kan?teringin jugak makan ayam atau daging. So,hari2 korang layan lagu rock,citer antu,lagu disko memang tak boring tapi ada partition dalam hati korang perlu kearah kerohanian atau senang cakap korang perlu berangan jugak..


p/s:Dah..aku malas nak merepek..Kalau korang nak tau,korang boleh senyum sendiri kalau baca novel.Aku pun baru tau semalam.Tapi babak sedih tak sampai sebab gua bukan senang nak nangis.Gelak boleh..gua layan..Okla..Tengah sangap nak cari novel nie..

p/s:Korang ada suggestion untuk novel2 yg best yg boleh aku layan tak?Beli memang mustahil,
tp pinjam kat library tak mustahil..hehe..

Belajar Menghayati Seni