head

Nuffy

Saturday, May 7, 2011

3 Video Youtube Yang Dapat Banyak Dislike Daripada Like

Boring-boring pagi ni aku pun search la video youtube yang best-best.Biasalah,kalau korang tengok video youtube tu,mesti ada yang like atau dislike video tersebut.Citarasa masing-masing kan,tapi aku pelik tengok 3 video ni,orang tengok juta-juta tapi dislike yang banyak. Ini cuma sebahagian video yang banyak dislike daripada like.

Video 1: Justin Bieber ft Ludacris-Baby


Ramai yang tergila-gilakan Justin Bieber ni, siap ada yang buat flash mob masa dia datang Malaysia, tapi jumlah dislike 1 juta lebih.Crazy.Aku tak paham sebab apa viewer sampai 500juta lebih tapi banyak dislike.Maybe orang masuk untuk dislike.Who knows...



Video Rebecca Black ni orang banyak dislike maybe sebab suara dia dalam video ni suara autotune,setting guna komputer bukan suara original, tapi ada jugak yang komen cakap rebbeca black ni suara dia memang bunyi macam autotune and ada jugak yang komen cakap suara Rebecca Black ni suara chipmunk. Hurm.. worlds.. 

Video 3:Amir Maharaja Lawak

Video dia aku tak letak link,korang google la sendiri sebab ni kes special,setiap minggu video dia banyak dislike daripada like tapi tak keluar-keluar.

Pergh...100% dislike masa aku capture..haha..



 Minggu ke 6,ada jugak words yang kelakar,"kalau tak gelak pun takpe tapi undi."
Haha..amir-amir..



Yang pasti,orang yang kena dislike dalam youtube ni belum tentu video dia teruk.Justin Bieber,walaupun aku tak minat dia,tapi aku tak nafikan dia ramai peminat dan lagu dia dah jadi fenomena,masa mula-mula keluar dulu,semua nak buat ringtone lagu dia.Kadang-kadang,1 rumah tu 3,4 handphone guna ringtone dia(ni budak-budak perempuan la).

Kedua,aku respect dengan sikap diorang,still boleh survive dan berjaya walaupun orang dislike,komen kutuk-kutuk video diorang.Maharaja lawak mingguke 6 takde penyingkiran?Buat duit lebih ker?haha..


3 comments:

alexayussida said...

kesian kat si amir tuh..nak gelak tp lawak x kelakar..tbe2 lak mnggu ni takde penyingkiran..suka hati je astro nih..

wachak said...

adat dunia. kaki kutuk ramei, yg memuji boleh dibilang ... :P

Saripah Kejora said...

aku dulu x suka gak RB-Friday sbb agak tak munasabah boleh wujud penyanyi mcm tu.

Tapi, bila aku scan2, baru tau dia ni kecik lagi..baru form 2...

mentah n innocent lagi.