head

Nuffy

Wednesday, March 17, 2010

Perihal Kimia,Melda Ahmad dan Guru Kelas


Hari ni macam biasa sebab kelas awal,aku tidur balik petang tadi,baru jer bangun,aku teringat dengan cikgu kimia aku.Nama dia Cikgu Wan mengajar kat sekolah teknik TI Penang.Terlalu baik cikgu(baca:comel) ni sampai aku selalu masuk kelas awal.
Pernah sekali tu dia suruh aku dengan member2 pegi umah dia untuk betulkan antena tv.Maklumla,budak teknik,panjat2 mengendap2 ni memang diorang suka,aku pun join.Sampai jer umah dia,member aku panjat,aku tengok tv supaya dapat channel.Cikgu ni dress up baik punyaaa..Pakai skirt putih labuh,Laki dia pegi kerja,tinggal anak jer,nasib baik keliling tu kawasan tempat tinggal cikgu dan iman kami masih kuat.So,takde ape2 yang terjadi,Lepas minum air fresh orange kami balik.

Apa yang special tentang cikgu ni.

1.Dia ajar macam-mana nak hafal table2 ion tu dengan mudah,cara,masuk elemen2 lucah masa nak hafal.
2.Denda dia senang,pumping 20 kali.Buat 5 kali,kira laju2..hehe...
3.Ayat last dia sebelum aku ambik SPM-"Black_mel,awak tak payah score tinggi2,awak dapat lulus kimia pun jadi lah".Hampeh cikgu aku,terasa aku sampai ke "rib bone".
4.Cikgu ni memang baik,dia ajar sampai paham dan plus sangat comel.

Hasil?Aku dapat jer result spm,orang 1st aku cari kat sekolah tu cikgu kimia aku,merangkap cikgu kelas,dia sungguh terharu.Hahaha..result penuh takleh bagitau..malu..

Mana cerita Melda Ahmad?Takde sebab aku cakap pasal subjek kimia,bukan lagu kimia.

p/s:Gambar di ambil dari en gugel.