head

Nuffy

Friday, February 12, 2010

Bukan Semua Benda Boleh Jadi Bahan Lawak

 

Raja Lawak Astro musim ni aku lebih cendrung kepada menyokong kumpulan Mamu dengan Idlan.Pada aku,diorg ni layak untuk pergi ke pentas final.Pengacara musim depan aku rasa Zizan dengan Johan masih boleh dikekalkan.Aura dan kesefahaman diorang memang terbaik.
Ok,lupakan pasal puji memuji dekat sini,aku just nak bagi pandangan aku sebagai penonton setia Raja Lawak yang beragama Islam.Pada aku,tak semua benda boleh buat lawak,tambah2 bila ianya menyentuh bab2 agama.Maybe pemikiran aku agak kolot sikit,tapi aku rasa banyak benda lain lagi yang boleh jadi bahan untuk buat lawak.

Contoh bila satu kumpulan peserta raja lawak menggunakan takbir di tanah suci sebagai bahan dalam lawak diorang dan yang terbaru seruan marilah bersembahyang di gunakan pengacara.Mungkin bagi sesetengah orang itu biasa,tapi bagi aku,aku rasa tak perlu hal2 yang berkaitan dengan agama dijadikan bahan untuk melawak.Mungkin sekarang takpe lagi tapi macam mana satu hari nanti diorang terlepas cakap or terlebih sehinggakan mempersendakan agama sendiri.So,sebelum benda ni terjadi,baik jangan..

P/S:Banyak benda lain yang boleh dijadikan lawak selain hal2 yang berkaitan agama.Mungkin ramai yang tak menyokong aku or rasa aku ni kolot.Tapi hati-hati,jangan sampai lawak yang diorang buat boleh menyinggung perasaan penganut sesebuah agama.

p/s:Tapi diorang profesional dan aku harap sangat2 benda ni tak akan berlaku.Kredit to raja lawak sebab masih boleh melahirkan pelawak2 berbakat.

p/s:Gambar dipinjam dari pakcik gugel