head

Nuffy

Thursday, November 26, 2009

Window 7


Lambat lak post entryhari nie.Busy persiapan untuk Hari Raya Haji hari nie(tertido smpai ptg;p).Aku bukan saja2 nak tido.tapi tengah aku tunggu2 format komputer,tertido lak.Hahaha...hari nie aku pakai window 7.Aku ingat aku nak install sem lepas tapi masa tengah exam,takut lak nota2 aku hilang.

Jadi hari nie sebab boring sangat2,aku pulak pantang xde keje,terus aku format laptop aku.Banyak juga software nak kena cari.Sapa2 nak cari software ker antivirus ker yang open source kan,korang bole cari kat sini-(http://www.filehippo.com/).Kat dalam website nie banyak software open source ada termasuk lah antivirus,firewall ker aper2 ker.Korang tengok lah.Aku rasa sah kot,bukan cetak rompak ader setengah trial version.Korang pandai2 pilih lah k.

First impression aku lepas aku pakai window 7 nie,agak baik jugak,sebab dia ringan lagi daripada window vista,ader jugak ciri2 tambahan lain,tapi kalau aku terang kat sini,panjang lak,macam yang jurucakap microsoft cakap lah kan,window 7 nie merupakan version untuk upgrade atau ganti window vista yang memalukan.

Kalau tak ok,nanti aku format balik window vista.xpun window xp.Pada pendapat peribadi aku plak,window yang paling stabil window xp.Ini window yang terbaik daripada microsoft.Aku harap window 7 nie lagi baik dan baru lancar jer kat Malaysia nie kan?minggu lepas ker atau 2 minggu lepas,aku x ingat.So,nanti dah lama skit aku review.


p/s:Ader sapa2 tau tak software vb.net/vb 6 sesuai x dengan window 7?
p/s:Software aper yang x sesuai untuk window 7?

p/s tambahan:Aku raya berdua jer dengan adik laki aku kat penang,Adik aku x dapat cuti,Aku kena jaga rumah :( Family aku balik kg..Erti pengorbanan..sob3..

4 comments:

Cheese Monster said...

genap sebulan aku pakai. menghairahkan jg w7 ni

black_mel said...

hBz:owh...ok2..so mmg xde prob la kn...tq2..

*Cik Sara @ D'Sahanara* said...

syok erk?rasa nk tukar gak..tk syok sgt vista nie..mahal tk software w7?

black_mel said...

♥♥akukahmilikmu♥♥:mahal...beratus2...tp x beli yg ori..shhh..jgn bgtau org..